冥尘湮叶

偶尔发点即兴产出

Zodiac~黄道十二宫 - 银临、Tacke竹桑

To get me out , out of crowded universe,

让我挣脱,挣脱这拥挤的寰宇,

Universe just got to burst,

这已被激怒的大气,

Burst into embers.

这即将碎裂的微粒,

Havoc has recurred.

天劫就要降临。

If I’m not ,I’m not born with wings and horns,

如果我并非,并非头戴银角,肋生双翼,

To trek in nights and leap the thorns,

暗夜逡巡,飞跃荆棘,

Who will show up in the dawn?

谁又能追赶上晨曦?

If I’m not ,I’m not armed with shields and spears,

如果我没有,没有身负巨盾,手执银戟,

To kill thousands with no fear

万夫莫敌,此生何惧,

Who'll be proudly cheered?

是谁该欢呼胜利?

Pisces, slaked in the skyline,

地平线上沉没的双鱼,

Were you still waiting, waiting for next time?

是不是也在等候下一季?

To pick me out, out of 12 in 88,

挑选我吧,将在88个星座中,成为12分之一!

88 lost epic tales,

88个史诗般的遗迹,

Tales about sun rays.

关于太阳的回忆。

But only 12 could flame.

只有12个最为壮丽。

Names are doomed to fade.

姓名注定要褪去。

But only I remained.

而我,是留下的唯一。

评论
热度 ( 1 )

© 冥尘湮叶 | Powered by LOFTER